2012… een onvergetelijk jaar! Daarom een woord van dank!

2012 loopt ten einde, en de traditionele jaaroverzichten vliegen me via allerhande media links en rechts voorbij. Vanmorgen las ik nog een Facebook update van iemand die een geweldig jaar heeft gehad vol met zelfontplooiing, reizen, concerten bezoeken en een hoop liefde. Liefde die zij heeft mogen voelen van haar familie en vrienden, maar ook liefde die zij gedurende het afgelopen jaar heeft mogen geven aan degenen die dichtbij haar staan.
De kleine dromen die zij had heeft ze bewerkstelligd, en terwijl ik dit las merkte ik dat het inderdaad mogelijk is.
Dát het mogelijk is dat je tevreden kan zijn met de kleine dingetjes, en dat het niet persé noodzakelijk is om je grote doelen te stellen. Want waaruit bestaan immers geluksmomenten? Mijn inziens behoor je het geluk te halen uit de kleine dingetjes die op je pad komen, en er niet té snel overheen te stappen. 

Daar ik niet graag mee doe met trends zoals jaaroverzichten, vrees ik toch dat ik er niet omheen kan. Ik heb namelijk een bewogen 2012 gehad. Een jaartal dat ik nooit zal vergeten, een jaartal waarin ik ontzettend veel te weten ben gekomen over mezelf, een jaartal waar ik veel speciale én vooral unieke mensen heb mogen ontmoeten maar ook ben kwijtgeraakt. En een jaartal waar ik emoties van mezelf heb mogen ontdekken waarvan ik niet wist dat ik ze had.
Kortom; een jaartal dat mijn leven drastisch veranderd heeft, en zijn sporen diep in mezelf heeft achtergelaten.

Eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte om stil te staan bij het verleden, en wat het precies is waarom 2012 zo’n grote impact op mij heeft gehad.
Ik kijk liever naar het hier & nu, en een klein beetje naar de toekomst. Want dromen over de toekomst mag altijd, en dromen houden mij immers levendig.
Maar toch zou ik bepaalde mensen tekort doen als ik niet een klein beetje zou stilstaan bij het afgelopen jaar, en deze mensen ook niet zou benoemen. Want zij zijn er mede verantwoordelijk voor dat ik het afgelopen jaar ben doorgekomen, en er uiteindelijk sterker dan voorheen ben uitgekomen.
En deze personen mogen van mij weleens in het zonnetje gezet worden, ook al weet ik dat ze dat liever niet willen omdat zij hun eigen geluk minder belangrijk vinden dan dat van een ander. Maar ik doe het toch, omdat jullie het verdiend hebben. En wat is een beter podium dan een blog die bijna 1000 keer per dag wordt bekeken? Sorry! Hahahaha!

In random volgorde de personen die voor mij belangrijk zijn geweest; Elles, Marjolein, Lenneke, Bart, Iris, Chris, Sanne & Pleun, Elke, Hannes, Sabine, Roy & Maria, en natuurlijk mijn lieve vriendengroep die mij het gevoel geven dat ze er altijd voor me zijn.
Zonder jullie steun had ik het niet gered, en zonder jullie woorden en regelmatig een hart onder de riem was ik nooit zo ver gekomen. Jullie hebben mij in laten zien hoe het is om mezelf te kunnen waarderen, en mezelf te mogen zijn. Dat ik mezelf mag accepteren zoals ik ben, met alle positieve en negatieve eigenschappen die ik heb.

Elles; bedankt voor alle lieve en steunende kaartjes die jij mij élke week gestuurd heb. Bijna 52 weken lang. Bedankt dat jij met mij dit avontuur bent aangegaan, en dat jij mij constant de bewustwording hebt bijgebracht om tóch door te gaan als ik het niet meer zag zitten. (En dat is regelmatig geweest)
Jij hebt mij de vrijheid gegund om aan mezelf te werken, en je hebt daardoor een paar stappen achteruit gezet. Maar aan het einde van de lijn was je er toch weer voor mij. En dat zal ik nooit vergeten!
Jij bezit de capaciteit om mij na te laten denken over mezelf, en me stop te zetten op bepaalde dingen die ik doe. Dat is een capaciteit die voor weinigen is weggelegd, want ik neem niet snel iets aan van een ander. Jij kan dat wel, en daarom heb jij voor mij een nóg specialer plekje in mijn hart gekregen. Ik hou van jou, en woorden schieten te kort om voldoende te kunnen uiten hoe belangrijk jij voor mij bent. Ik ben blij dat jij mijn vriendinnetje bent, en zonder jou zou het een en ander veel anders gelopen zijn.
“You complete me”.

Marjolein; Wij hebben samen veel meegemaakt, gezien, en besproken. Jij bent voor mij ontzettend belangrijk geworden, en in jou heb ik een échte “wingwoman” erbij gekregen. Een extra zusje die mij het gevoel geeft dat ze er altijd voor mij zal zijn. Waar, én wanneer ook. Het is apart dat wij geen woorden nodig hebben om met elkaar te communiceren, en dat één oogopslag voor ons al voldoende is om te weten waar het over gaat. Jij bent ontzettend loyaal, en je zet onze band boven alles. Dat vind ik fijn om te constateren, en het geeft mij ook een veilig gevoel. Jij bent er voor mij, en ik ben er voor jou en we zullen elkaar in het openbaar nooit afvallen maar positief ondersteunen. Je bent een ontzettend mooi mens, met een groot hart voor anderen. Ik hoop dat jij alle liefde die jij voor anderen hebt ook eens op jezelf kan gaan toepassen. Want dat gun ik je! Jij zit hier —> ♥

Lenneke; Jij bent belangrijk voor mij geweestOok al heb ik jou soms het gevoel gegeven dat dit niet zo was, maar ergens heb ik toch altijd naar je geluisterd. Ik heb me het afgelopen jaar over jou ontfermd, omdat ik jou de moeite waard vind. En omdat ik zag dat jij een geweldig mooi persoon bent, met een groot hart en veel zorg voor anderen.
Ik ben je even uit het oog verloren, maar dit heb jij mij op een manier laten weten dat ik er niet meer omheen kon. We hebben veel meegemaakt, en ik gun jou ook het allerbeste. Ik zal er in ieder geval voor jou zijn als het februari is, vergeet dat niet! Want jij bent er ook voor mij geweest.

Bart; Jij hebt mij in laten zien dat de eerste indruk die je van een persoon hebt uiteindelijk helemaal het tegenovergestelde kan zijn. Die bewustwording heb jij mij bijgebracht, en dat ik niet té snel moet oordelen over een persoon. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk hebben we elkaar kunnen toelaten. En je bent voor mij een belangrijke schakel geworden, en iemand waar ik op kan bouwen en op kan vertrouwen. Je bent een uniek mens, een unieke en geweldige vader die voor zijn kinderen door het vuur zal gaan en ik hoop dat jij de rust kan vinden om uiteindelijk écht te kunnen leven. Als je maar weet dat je altijd bij mij terecht kan!

Iris; Mijn evenbeeld in alles. Bijna dezelfde gevoelens, en dezelfde gedachten. Dat is apart, maar ook erg fijn. Herkenning te vinden in een persoon is het mooiste dat er is, want het geeft je het gevoel dat je niet alleen staat. Ik heb je leren waarderen om wie je bent, en heb respect voor hoe jij jezelf erdoorheen worstelt. Gelukkig wonen we bij elkaar om de hoek, en spreken elkaar regelmatig. Jij bent ook een super aanvulling in mijn leven, en jij komt er ook wel. Dat weet ik zeker. Voor nu ben ik in ieder geval hartstikke trots op je!

Chris; De 2-eenheid die ik heb met Marjolein is veranderd in een 3-eenheid. Ook al vind je het soms redelijk vervelend hoe Marjolein en ik met elkaar om kunnen gaan. Maar je bent een goed mens, met een groot hart die voor iedereen klaar staat. Ik vind het fijn om je erbij te hebben, en de band die wij op dit moment met z’n allen hebben kan alleen maar sterker worden.

Sanne & Pleun; Mooie en lieve mensen. Dat vind ik voor mij een goede samenvatting. Ondanks alle “strubbles” moeten jullie weten dat er mensen zijn die er voor jullie willen zijn, én jullie willen steunen in alles waar jullie doorheen moeten. Jullie verdienen het, en wij (dan spreek ik even voor de rest) zullen er voor jullie blijven zijn. Voorheen, nu én vooral in de toekomst. ♥

Elke;
 Geweldig mens met een groot hart en liefde voor alles dat leeft. Ik vind het mooi dat ons contact de laatste maanden is versterkt, en dat ik de échte Elke heb mogen zien. En die is geweldig mooi! Geniet van Maurits en je kleine Maarten!

Hannes; Ik weet niet of je dit ooit zal lezen, maar ik schrijf het toch op omdat ik het belangrijk vind. En ik mijn gevoelens moet kunnen uiten. Jij hebt mij geleerd om weer mensen toe te kunnen laten. Het was voor mij niet altijd fijn, en het heeft mij regelmatig uit balans gebracht. Maar toch ben ik er uiteindelijk sterker uitgekomen, en daar ben ik je dankbaar voor. Ik heb van jou ook geleerd om weer écht lief te kunnen hebben, en mezelf te mogen zijn. Met jou heb ik uren gepraat over alles wat mij bezig hield, en jij wist mij op een of andere manier altijd tot rust te brengen en het weer helder in te zien. Ik heb mooie tijden met je beleefd, en aan jou heb ik ontzettend mooie herinneringen. Deze herinneringen bewaar ik in mijzelf, en ik denk er nog erg vaak aan terug. Je bent een lief mens, met een groot hart. Ik gun dat jij ook jezelf lief kan hebben, en dat jij jezelf kan gaan zien zoals ik jou altijd gezien heb. Dat hoef ik niet verder toe te lichten, want je weet hoe ik altijd naar je keek…

Sabine; Mijn enige échte zusje, mijn rots in de branding, degene waar ik altijd bij terecht kan. Jij bent er voor mij, en bij jou kan ik alles kwijt. Je bent een welkome aanvulling in mijn leven, en ik besef nu pas hoe belangrijk jij voor mij bent. En dat wat wij hebben eigenlijk niet zo vanzelfsprekend is. We kennen elkaar al jaren, en hebben samen veel meegemaakt. Leuke dingen, maar helaas ook minder leuke dingen. Toch zijn we altijd bij elkaar gebleven, en ik heb ook het gevoel dat dit ook altijd zo zal blijven. Daarvoor hebben wij samen teveel meegemaakt. Binnenkort gaan we samen een weekeindje weg om onze vriendschap te vieren, want dat mag weleens gevierd worden! Ook jij zit diep, héél diep in mijn ♥

Roy & Maria; Na het overlijden van Jack ben ik jullie beter gaan leren kennen, en dat vind ik erg fijn. Jack is voor mij altijd erg belangrijk geweest, en ergens ook mijn voorbeeld. Iemand die altijd positief in het leven stond, en keihard werkte om zijn dromen te kunnen vervullen. Zonder daarbij het plezier in het leven niet te verliezen.
Het is ontzettend oneerlijk wat hem is overkomen, en ik denk nog elke dag aan hem. Ik mis hem ook met momenten, en de stap avonden zullen voor mij nooit meer hetzelfde zijn. Jullie hadden een geweldige broer & zoon, iemand met een ontzettend groot hart, en iemand die het beste in anderen naar boven kon halen door zijn tomeloze energie en positiviteit. In hem heb ik een échte vriend verloren, maar aan de andere kant ook steun van jullie gekregen. Jullie zijn ontzettend goeie mensen, met het hart op de juiste plaats. Ik zal jullie blijven steunen in alles waar jullie doorheen moeten, en zal nog steeds regelmatig binnen komen vallen. Dat is iets wat ik zal blijven doen, want jullie zijn er ook voor mij geweest. Iets wat ik ontzettend waardeer, en iets dat ik nooit en te nimmer zal vergeten.

Mijn vriendengroep, Friendz of ’99; Met jullie is het altijd plezier, en jullie laten mij leven. Ik kan ontzettend van jullie genieten als we een avondje gaan stappen, of gewoon bij elkaar zijn. Jullie laten zien wat échte vriendschap en loyaliteit is. We hebben samen al het een en ander meegemaakt. Positieve dingen zoals weekeindjes weg, vakanties, stapavondjes, etentjes en noem maar op. Maar ook minder leuke dingen zoals het verlies van Jack, en andere persoonlijke dingen. Ik ben me ervan bewust dat we allemaal ouder beginnen te worden, en langzaam aan ons eigen pad aan het bewandelen zijn. Maar als we bij elkaar zijn is het alsof het nooit anders is geweest. Onze band is hecht, en is alleen maar hechter geworden door alles wat we hebben meegemaakt. Ik hoop dat we nog vaak en lang van elkaar kunnen blijven genieten, want wat wij als vriendengroep hebben mag best uniek genoemd worden. Elkaar soms een hele tijd niet zien, maar als we bij elkaar zijn is het altijd feest. Dat moet in ere gehouden worden, en we gaan er vandaag een mooi feest van maken! Dat weet ik zeker! Love U all! ♥

Als laatste wil ik mijn eigen familie bedanken. Zonder mijn ouders, en mijn broertje had ik het ook niet kunnen redden. Ik ben me ervan bewust dat ook jullie zorgen hebben gehad, en zorgen hebben gemaakt of het met mij wel goed zou komen? En eerlijk gezegd heb ik zelf die zorgen ook gehad. Maar onder andere door jullie steun, woorden, knuffels en noem maar op heb ik het toch vol kunnen houden.
Jullie hebben mij de ruimte gegeven om aan mezelf te kunnen werken, en het belangrijkste; begrip getoond voor datgene waar ik het moeilijk mee had.
Door de mensen om mij heen die jullie ook kennen, of hebben leren kennen, besef ik dat jullie ontzettend unieke en lieve mensen zijn. En dat waardeer ik nu des te meer. Jullie staan voor alles open, en ik zeg bij deze oprecht dat ik trots ben dat ik jullie om mij heen heb! Woorden schieten tekort… ik hou van jullie….

Nogmaals ALLEMAAL BEDANKT!!! En ik wens jullie allemaal, en ook de lezers van deze blog, een ontzettend goed, mooi én vooral liefdevol 2013!!!
Geniet van alles om je heen, geniet van de kleine dingetjes, sta af en toe bij jezelf stil en vraag je dan af of dit is wat je wil, zeg af en toe tegen de mensen waar je écht om geeft dat je van ze houdt, en leef nu het kan! Want je gaat namelijk maar één keer dood…

One thought on “2012… een onvergetelijk jaar! Daarom een woord van dank!

Geef een reactie

